Przedszkole "W Krainie Baśni"
 
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie." — Paulo Coelho
 
Przedszkole Nr 46 to miejsce z tradycjami. Powstało w 1957 roku. W 2007r. z okazji okrągłego Jubileuszu 50-lecia, otrzymało nazwę „W Krainie Baśni”. W 2016 roku przeprowadzony został generalny remont przedszkola. Na poddaszu powstały nowe sale, dzięki którym placówka będzie mogła przyjąć dwie nowe grupy. Przedszkole po remoncie jest nowoczesne, a nad bezpieczeństwem dzieci oprócz kadry czuwa najnowocześniejszy na polskim rynku system przeciwpożarowy. Wszystkie sale są kolorowe, estetycznie urządzone, wyposażone w wygodne meble i pomoce dydaktyczne do zajęć oraz zabaw ruchowych, muzycznych, plastycznych, badawczych, matematycznych i przyrodniczych. W salach znajdują się też kąciki zainteresowań dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Baza przedszkolna jest nowoczesna i zgodna z europejskimi standardami.

 Każda grupa posiada własną, przestronną salę.

Otaczające nas osiedla willowe sprawiają, że przedszkole jest dość kameralne, a nasz przedszkolny ogród chętnie odwiedzają ptaki, a wiosną i latem w trawie słychać świerszcze. Na terenie przestrzennego ogródka jest mnóstwo zieleni. Ciągle dosadzamy nowe rośliny. Mamy wspaniałe sprzęty i zabawki ogrodowe z odpowiednimi atestami. Ciekawie zagospodarowany teren pozwala dzieciom bezpiecznie się bawić, obserwować przyrodę i wypoczywać na świeżym powietrzu. 
Stawiamy na profesjonalizm i bezpieczeństwo. Zatrudniamy wykwalifikowaną i doświadczoną w pracy z dziećmi kadrę. Bardzo dbamy o to, by nasze przedszkole było „własne” i niepowtarzalne. Przez lata udało się nam wypracować swój styl i charakter,  nasi wychowankowie powracają do nas, a nieco „starsze” roczniki posyłają do nas swoje pociechy. Jesteśmy dumni z tego, iż udaje się nam łączyć pracę dydaktyczną z owocną współpracą i długotrwałymi przyjaźniami.
 
 
TOC – (skrót od angielskiej nazwy Theory of Constraints, tłumacz. Teoria ograniczeń), to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie, przy czym ograniczenie rozumiane jest tu jako czynnik spowalniający nasze osiągnięcia, czy realizację wyznaczonego celu. Program (narzędzia) pozwalają na identyfikację ograniczeń i późniejszą ich eliminację, co wpływa na poprawę całego systemu.
Celem programu TOC dla Edukacji jest rozwój myślenia krytycznego u dzieci, młodzieży i dorosłych. Wierzymy, że umiejętność myślenia krytycznego jest umiejętnością na XXI w.
Narzędzia TOC są w tej chwili jedynym programem w Polsce, który rozwija tę umiejętność.
Uniwersalność programu polega na tym, że te trzy narzędzia (Chmura, Gałąź, Drzewko Ambitnego Celu) można zastosować do wszelkich treści edukacyjnych występujących w edukacji, takich jak:
  • Związki przyczynowo-skutkowe występujące w treściach wszystkich przedmiotów
  • Zapamiętanie na bazie zrozumienia a nie „wykucia”
  • Analiza treści, umiejętność tworzenia nowej wiedzy, tworzenie hipotez, argumentacja, ocenianie – czyli myślenie krytyczne
  • Planowanie pracy (sprawy wychowawcze)
  • Podejmowanie samodzielnych decyzji przez uczniów i przewidywanie ich konsekwencji
  • Poprawna komunikacja w klasie
  • Analiza konfliktów i umiejętność znajdowania ich rozwiązań
Poprzez swój graficzny układ, przejrzystość i łatwość budowy narzędzia te są bardzo proste do nauczenia, a potem zastosowania przez uczniów. Uczniowie dzięki zastosowaniu narzędzi w codziennej nauce potrafią:
  • Zrozumieć materiał zamiast uczyć się go na pamięć
  • Potrafią odnieść wiedzę zdobyta w szkole do swojego życia poza szkołą
  • Wiedzą jak rozwiązywać swoje problemy, konflikty
  • Mają narzędzia, dzięki którym mogą i przenoszą odpowiedzialność za proces uczenia się na swoje barki
Program powstał w latach 70-tych, a jego twórcą jest dr Eliyahu Goldratt, fizyk, lider biznesowy i autor 12 bestsellerów w dziedzinie biznesu, m.in. Celu, czy Łańcucha krytycznego.  Dr Goldratt wykładał na uczelniach ekonomicznych na całym świecie. Całokształt jego pracy zapewnił mu miejsce w czołówce naukowców zajmujących się zarządzaniem w biznesie, a także tytuł Guru Biznesu, przyznany przez tygodnik „FORBES”.
Stworzone przez siebie zasady dr Goldratt, wykorzystywał z ogromnym sukcesem w zakresie rozwiązywania problemów w największych międzynarodowych korporacjach takich jak General Motors, Intel Corporation, Boeing, Ford i wielu innych. Metoda ta ma bardzo szerokie zastosowanie: w praktycznie każdej branży biznesu, armii, służbie zdrowia, edukacji, itp.
W 1995 roku powstała Fundacja „TOC dla Edukacji” (TOCFE – TOC for Education), której celem jest rozpowszechnianie programu na całym świecie. Dziś metoda jest znana i stosowana w prawie 30 krajach, dzięki 100 tys. pedagogów, którzy nie tylko poznali program, ale również pracują tymi technikami na co dzień. W efekcie ok. 8 milionów dzieci i młodzieży uczestniczyło w warsztatach „TOC dla edukacji”, lub korzysta z tych technik w codziennej pracy w szkole.
Polsce program obecny jest od 2006 r. W ciągu tych lat miały miejsce dwie Międzynarodowe Konferencji „:TOC dla Edukacji” z udziałem zagranicznych trenerów (Warszawa 2008 i Płock 2011). Istnieje grupa polskich certyfikowanych trenerów, którzy pracują w całej Polsce.